Domácí med

Bez medu to nejde

Dotace – slovo, které v dnešní době bohužel neodmyslitelně patří do běžného života. Zejména po vstupu ČR do Evropské unie se roztrhl pytel s různými programy živenými z dotací. Některé jsou povedené, jiné méně. Takovým případem je i projekt Bez medu to nejde, tříletý program, který byl realizován Českým svazem včelařů a původně byl určen pro propagaci kvalitního tuzemského medu. O jeho úspěšnosti se dá ovšem velmi úspěšně polemizovat.

Bez medu to nejde

Problematická propagace

Původní zadání znělo vytvořit program, který by podpořil prodeje a konzumaci kvalitního českého medu. Problém je ale v tom, že projekt byl sepsán tak, že propagoval med vyrobený v rámci celé EU a v dotačních pravidlech bylo vymezeno, že čistá propagace pouze českého medu je zakázána. Český svaz včelařů do projektu šel s tím, že podpoří svoje členy. Jak už to u dotačních programů bývá, svaz část nákladů zaplatil ze svého, ale včelařskému svazu a jeho členům to nepřineslo prakticky nic pozitivního. Jen pro osvěžení paměti – celkové náklady na projekt činily kolem třiceti milionů korun.

Kvalitní med přímo od včelaře

Hlavním účelem projektu mělo být přesvědčit lidi o tom, že je výhodnější pořídit si kvalitní med od soukromého včelaře, který byl stoprocentně vyroben v ČR, a obecně zvednout popularitu medu. Když už lidé med kupují, většinou sáhnou po tom prvním, který uvidí v regálu supermarketu. Kvalita obou druhů produktu je ale naprosto nesrovnatelná. Místo propagace kvalitního českého domácího produktu jsme tak dostali tříletou reklamní kampaň propagující průmyslově vyráběný „euromed“.

Největší částky se utratily za drahé propagační materiály, a to včetně DVD a informační letáky. S projektem spojily svou tvář také některé známé osobnosti, a protože byl program cílen primárně na mládež, uspořádalo se i mnoho besed ve školách. Přínos projektu byl však diskutabilní.

Propagace v TV

V rámci projektu „Bez medu to nejde“ byl odvysílaný šestidílný populárně naučný a propagační seriál o medu v pořadu „Sama doma“ České televize ČT1.

 

I. díl

(začíná od 33 min. 20 s.)

II. díl

(začíná od 16 min. 50 s.)

III. díl

(začíná od 23 min. 30 s.)

IV. díl

(začíná od 34 min. 30 s.)

V. díl

(začíná od 37 min. 00 s.)

VI. díl

(začíná od 16 min. 00 s.)

zdroj: Český svaz včelařů, z. s.



Mohlo by vás také zajímat


TOPlist